Tradisyonel olarak demografik bilgilere bakılırsa yapılmaktadır fakat internet ortamında müşterilerinizi tam olarak saptamak midein Google Analitik platformunun site analizleri midein sunduğu hizmetten yararlanabilirsiniz. Bu platforma web sitenizi yiyecek ederek alabileceğiniz bir Google Analitik Kodu evet da site izlem kimliğini sitenize bindirmek yeterli olacaktır. Müşterilerinizin evetş, cinsiyet, uğraş, hasılat ve bağ alanları gibi bileğhizmetkenleri sabitleme edebilirsiniz.
█▌ Belirlenen Müşterilerinizi Farklılaştırabilirsiniz
Müşterileri farklılaştırma, onların hizmetletmeniz midein farklı bileğerlere mevla olması ve farklı ihtiyaçlarının bulunmasından kaynaklanan bir zorunluluktur. En değerli olan müşterilerden görünmek suretiyle, bir sıralamada çıkmak, çabaların en çok kazanım esenlayacağı kesime yöneltilmesine imkân esenlar. Sonunda müşterinin bileğerine ve gereksinimlerine odaklanacak pres davranışını web sitenizde getirmek güç olmayacaktır.
█▌Müşterilerle Etkileşime Girebilirsiniz
Web sitesinde tüketiciye gereksinimi olan ürün ve hizmetin esenlanması, kalite güvencesinin vitrin edilmesi ve ispat edilmesi ilk adımdır. Web sitelerinde satış sonrasındaki görev, üzerinde durulması müstelzim en önemli konudur. En faziletli etkinliği, yakışır maliyette suni zorunluluğu bir şirket midein kaçınılmazdır.
İnternet Sitesinin Tarihsel Süreci
Web site kavramının jüpiter merkezli son yıllarda yaşadığı değiş gerçekten akılalmaz boyutlara ulaştı. Tarihsel müddetç olarak bakılmış olduğunda 1990’li senelerın “ne bulursam onu kırmızıırım” yaklaşımıyla geçtiğini görürüz. Arz ekonomisinin ön planda olduğu bu dönemlerde web sitelerinde mevzi düzlük ürün ve hizmetlerin çeşitliliğindeki sınırlamalar, yoğaltıcı tercihlerinin geri plana atılmasına döşeme hazırlıyordu. Ardından 2000’li seneler geldi, web sitelerindeki ürün ve görev çeşitliliği artmaya saksıladı. Bu noktada müşterilerin umumi eğilimi “neyi alabilirsem onu kortejım” biçiminde bileğhizmetti. 2010’larda web sitelerindeki modern anlamdaki gelişmelerle baş başa çıktı “ne istersem onu kırmızıırım” devri saksıladı. Bu yeni döneme gelinmesinde birkaç esas radde büyük rol oynadı:
▬ Ürün ve hizmetlerin çeşitliliği akılalmaz biçimde arttı ve müşterilerin tercih mümkünlıkları çoğaldı.
▬ Bili ve iletişim teknolojilerini etkin kullanan müşteriler, bilgiye, rakibe ve muadil ürünlere çok basitçe erişebilir bir hale geldi.
▬ Teknolojik yapılar, ürün ve hizmetlerin pazarlanmasından dağıtım kanalına düzen iş süreçlerini bileğhizmettirdi. Müşterilere çok farklı kanallardan erişim olanaklı oldu.