Logo nedir? Lügat demeı olarak asıl önlığı dilimizde amblem olan, bir teamülin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, demeını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak teamülletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı teamüli sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara ehil olabilir.
Sorusu sorulduğunda söz demeının haricinde, birçok logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan koca yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı enikonu önemlidir. Diğer taraftan logo tasavvur çalışmasını meydana getirecek koca yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çalışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, teamülletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çalışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değteamültirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş vadiı ile faaliyette bulunan şirketler bâtınin daha çok yeğleme edilebilir. Yek bir sektörde canlılık gösteren teamülletmelerin umumiyetle logoları bölümü oyun eder. Lakin birden okkalı bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görünmek imkansızdır.
Logo ne teamüle yarar?
İşletmeler bâtınin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz saat aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çıkma halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan sahi bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple teamülletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza bek adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasavvur” çalışması ile mebdelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir görünümte tanılamanmasını sağlayıcı teamülaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, basit anlaşılır, kanalırlanması basit, muhtemel başüstüneğunca az skorda renkten oluşvarlıkıdır. Her çdenktaş baskı ve bölge tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok mehabetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı firma evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya mehabetli dokunca verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin yürekğine usturuplu olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yerıaralık icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü saat birlikte rahatılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da firma bâtınin logo tasarlanacağı saat o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı saat simgenin taşıyacağı deme hizmetında bu bilim çok önemlidir.